Зміст методичної роботи
Методична робота - це систематична колективна й індивідуальна діяльність педагогічних кадрів, спрямована на підвищення їх теоретичного, загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки й професійної майстерності. Методична робота в ЗДО - це цілісна, заснована на досягненнях науки й педагогічного досвіду, на конкретному аналізі освітньо-виховного процесу система взаємозалежних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вихователя (включаючи заходи щодо керування професійною самоосвітою, самовихованням, самовдосконаленням педагогів), на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу ЗДО в цілому, а в остаточному результаті на вдосконалювання освітньо-виховного процесу, досягнень оптимального рівня виховання й розвитку конкретних дітей. Методичний кабінет закладу дошкільної освіти - є центром методичної допомоги практичним працівникам та поширення науково-психолого-педагогічних знань серед батьків щодо розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку. Методична служба виконує разом з адміністрацією й педагогічним колективом і за їхнім запитом наступні функції:
* забезпечення професійною інформацією;
• організація методичної й науково-дослідної роботи в ЗДО;
• підтримка експериментальної роботи педагогів в ЗДО;
• діагностика й аналіз освітньо-виховногозабезпечення процесу педагогів;
• допомога педагогам в підготовці до атестації;
• організація підвищення кваліфікації;
• допомога щодо підвищення якості освітнього процесу;
• виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
• участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів;
• виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
• допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів;
• методична допомога в проведенні відкритих заходів допомога у проведенні професійних конкурсів.
Методичне забезпечення освітнього процесу носить безперервний характер, випливає з реальних проблем, що виникають у педагогічній діяльності, і включає широкий набір видів, форм і змісту діяльності. Навчально-методичне наповнення методичного кабінету відповідати таким вимогам:
Інформативність та змістовність;
Перспективність;
Науковість;
Доступність;
Сучасність;
Естетичність;
Системність;
Конкретність;
Задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні.