Інформація для батьків

Сторінка практичного психолога

Сторінка вчителя-логопеда

          Сторінка практичного психолога

                          Магічні слова в спілкуванні з дітьми

Відчуваючи підтримку батьків, дитина росте сильним, щасливим і впевненим у собі.

"Мої батьки люблять мене, вірять в мене", - ця впевненість потрібна дитині як повітря. Але вона не виникає сама по собі. Діти хочуть і повинні знову і знову отримувати позитивні "послання" від своїх батьків. Чи не навмисні, а відповідають обставинам, Приміром, заява "Ти краще за всіх" а момент, коли син або дочка тільки що програв (а) якесь змагання, викликає недовіру: діти досить добре оцінюють свої здібності і завжди відчувають, що їм брешуть .

рада, що ти в мене є" Маленькі діти вірять, що саме вони рухають світ, роблять так, щоб щось відбувалося. Вони думають, що сонце сходить тому, що вони так хочуть, і точно так само вони вважають себе - зі своєї точки зору - відповідальними за все інше, наприклад, за сімейні турботи, нещасні випадки, сварки. Тим більше дитині потрібна впевненість у тому, що ви щасливі від того, що він у вас є. Ні в якому разі не можна дозволяти собі висловлювання типу: "Через тебе я повинна від усього відмовлятися",

"Я тебе люблю" Діти повинні вірити в те, що їх люблять заради них самих, Тому в жодному разі не можна пов'язувати це почуття з якимись умовами ("Спочатку прибери в кімнаті") або з тим, що ребе нок робить (-Ти мені набрехав, тепер я тебе більше не люблю "). Дитині буде зрозуміло, якщо йому скажуть:" Я тебе дуже люблю, але те, що ти б'єш братика це не те. "

" Я тебе розумію " Втратив плюшевого ведмедика, кинутий одним, боїться темряви - все це для дитини велике горе. У таких випадках малюк потребує співчуття і втіхою Спроби підбадьорити його словами типу: "Це всього лише іграшка", "Навіщо тобі такий дурень" або " Привиди насправді не існують "- дитині незрозумілі. Вони - зі світу дорослих, засновані на досвіді, яку у дитини ще немає.

"Ти сильний Заохочення і схвалення потрібні дітям і щодо того, що батьки сприймають як щось само собою зрозуміле.

Слова "Добре зробив", "Я знала, що ти це можеш" або "Ми тобою пишаємося" надихають малюка. З іншого боку, такі ярлики, як "плакса", "розмазня" "рохля", або заяви на кшталт "Вічно ти програєш" або "Ти зовсім не вмієш дати здачі" можуть надовго підірвати його віру в себе.

"Ти обов'язково впораєшся" Дослідження світу не обходиться без невдач і "аварій". Тоді батьки відразу кидаються до свого чада. Але щоб стати пристосованими до життя дорослими, діти повинні вчитися самостійно знаходити вирішення своїх проблем. Замість того , щоб говорити:-Дай, я сама зроблю", слід підбадьорювати дитину в разі якої-небудь невдачі: "Спробуй ще раз, я впевнена, що скоро у тебе все вийде". Це піднімає його дух, дає моральну опору. Дитина буде нещасливий, якщо ви раз у раз підриваєте його віру в себе словами: "І що тільки з тебе виросте?"

"Я тобі довіряю" Діти з великим запалом намагаються виправдати виявлену їм довіру. Тільки знаючи, що в них вірять, вони, у свою чергу, можуть відчувати довіру до інших. Якщо батьки постійно сумніваються у своїй дитині - "Навряд чи щось вийде ..."," З тобою ніколи не знаєш ...", "Ти ж цього не зможеш ..." - Маленький чоловічок, врешті-решт, ображено замикається в собі, відчуває себе незрозумілим, покинутим.

"Ми завжди з тобою" Що б не трапилося, мої батьки завжди мені допоможуть - це знання допомагає багато чого подолати. У щоденній суєті не завжди є можливість відкласти всі убік і зайнятися виключно дитиною. Але ви можете його втішити: "Цікаво! Зараз я закінчу свої справи, тоді в мене буде час, і ти зможеш докладно розповісти мені про все". Дитині це буде зрозуміліше, ніж, якби ви сказали: "Зараз я не можу". Правило на всі випадки: вибачайтесь, якщо з мови зірвалася, що по-людськи зрозуміло, яка-небудь різкість: "Прости, я була не права. Ти ж знаєш, що я тебе люблю."

Відчуваючи підтримку батьків, дитина росте сильним, щасливим і впевненим у собі.

МОВНІ ІГРИ ПО ДОРОЗІ В ДИТЯЧИЙ САДОК

👉 Що з чого складається? Стілець складається зі спинки, сидіння, ніжок. Сорочка складається з рукавів, коміра, кишень, гудзиків.

👉 Хто ким був раніше? Курочка була раніше курчам, а ще раніше яйцем. Риба була раніше мальком, а ще раніше ікринкою. Яблуко було раніше квіточкою.

👉 Що спільного? Що спільного може бути у яблука і кубика? Вони обидва можуть бути червоними. Що спільного у ялинки і кактуса? У них є голки. Що спільного у пташки і літака? У них є крила.

👉 Що станеться, якщо ... Що станеться, якщо не закрити холодильник? Що станеться, якщо залишити ввімкненою воду? Вислухайте відповіді дитини. Деяким ви здивуєтеся самі. Така гра розвиває мислення малюка.

👉 Один - багато. Стілець - стільці, лікар - лікарі, людина - люди.

👉 Назви ласкаво. Кіт - котик, будинок - будиночок, машина - машинка.

👉Я знаю п'ять імен. Дитина плескає в долоні - Таня, Софія, Богдан, Даня, Тіма. Називати можна не тільки імена - назви тварин, квітів, види посуду, меблів і т.д.

👉 Узагальнюємо. Ви називаєте: береза, дуб, клен. Дитина повинна узагальнити - це дерева. Чашка, ложка, виделка - це посуд. Літак, вертоліт, дирижабль - це транспорт (уточнюємо: повітряний).

👉 Антоніми. Найвищий - найнижчий, важкий - легкий, вгору - вниз, чорний - білий.

👉 Асоціації. Називайте дитині предмет, а вона придумує асоціації, які у неї виникли з цим предметом. Наприклад: стакан - скло, білка - горішки, зайчик - морквина, льотчик - літак, книга - картинки.

👉 Консервуємо. Скажіть дитині, що у вас є трилітрова банка, в яку ви будете консервувати всі слова на букву М, наприклад: малина, машина, моль, морква, магазин, міна, морозиво.

👉 Що зайве? Мама каже: «В саду ростуть: яблуко, персик, бегемот, малина». Дитина називає зайве або плескає в долоні, коли почує зайве слово.

👉 Я бачу щось ... Я бачу щось червоне - відшукуємо очима всі червоні предмети і називаємо їх. Можна змагатися - хто побачить більше червоних (зелених, круглих) предметів.

👉 Загадуємо слово. Малюк загадує будь-яке слово. Мама за допомогою навідних запитань намагається дізнатися - що це. Наприклад: воно їстівне? У нього є крила? Його любить їсти зайчик? Потім міняємося місцями.

Пям'ятка батькам від дитини

Сторінка

вчителя - логопеда

Сторінка 
 практичного      психолога

           Сторінка практичного психолога


                                 Сторінка вчителя-логопеда

Сторінка практичного психолога


Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати